vrijdag 3 september 2010

dagje vrij / day off

Ik werk dit jaar veel meer als vorig jaar, aan de ene kant heerlijk want ik heb echt hele leuke oppaskinderen, waar ik vooral ook enorm van geniet, aan de andere kant ben ik ook erg gebonden aan huis. Maar het verdient lekker en is erg leuk en maakt een vrije dag heel bijzonder.
Ik ben de dag begonnen in mijn pyama, lekker ontbijtje bij de pc en toen naar boven. Wasje in de machine, wat rommel geruimd, alle ramen tegen elkaar open en alle tijd om te rommelen. Als er een kleintje beneden is, moet ik altijd snel snel een was in de wasmachine stoppen, nu had ik alle tijd om boven wat te rommelen.
Toen een bakkie koffie gedronken bij mijn ouders, mijn moeder is ziek en ik probeer om minimaal 1 keer per week even een uurtje langs te gaan. Ze zijn afgelopen weekend een heel lang weekend naar Emmen geweest, waar ze ook weer eens samen op de foto zijn gegaan. Ik vind de foto zo leuk, echt pa en ma met zo'n serieus gezicht op de foto.
Daarna lekker lunchen met alleen de jongens, zo dat is lekker rustig als er geen dreumes of  peuter (of beide) erbij aan tafel zit. Even snel naar de visboer voor kibbeling en genieten maar
De jongens weer naar school en de quiltspullen  op tafel. Ik had 2 blokken van de nearly insane al bijna af, maar van de ene waren was stukjes kwijt en de andere ben ik al maanden aan bezig, dus eerst maar een afmaken.
Blok 98 eerst maar, dit is het hoekblok en deze word straks in 4 driehoeken gesneden, voor ieder hoek van de quilt een stukje. Blok 98 bestaat maar uit 41 stukjes, maar als je daarvan 6 stukjes achterlaat in Zwitserland, dan is dat lastig afmaken op de bee.
En dan is ook blok 98 af, mijn 20ste blokje (ik las bij iemand op het weblog dat zij ieder blokje een quiltje op zich vindt en zo gek is dat niet eens, dus bij deze Ik heb 20 mini quiltjes af)
Dan verder met blok 22 dat bestaat uit 133 stukjes, wat heb ik daar vaak moeten uithalen (diepe zucht) maar 11 maanden nadat ik met het blok begon is die dan toch eindelijk af
Nog 1 molentje te gaan en dan is het af.......
Gelukkig vandaag ging het in 1 keer goed en dus ...
Bij mijn ouders heb ik ook nog een stuk gehaakt aan de sjaal van Abel en vanavond nog het laatste stukje en gelijk de draadjes weggestoken (waren er maar 4 dus zo klaar) en mijn 4e sjaal is een feit.
Met z'n 5en (DH was/is naar een feest van zijn werk) pannekoeken gebakken, heel grappig, ieder bakte zijn/haar eigen pannekoek, dus er stond steeds iemand anders bij het fornuis. Opa en oma heel erg bedankt voor het heerlijke pannekoekenmeel uit Emmer-Compascuum

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dag heb je gehad. Ik vind de NI blokjes echte kunstwerkjes, die zijn mij veel te klein. Mooie kleuren heb je ervoor uitgezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat een superdag heb je gehad.
    Je blokjes zijn mooi. Ik zal mijn NI ook maar weer eens uit de motteballen halen. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een heerlijk ontspannen dag gehad. Ik kan me voorstellen dat je hebt genoten. Je blokjes zien er ook super uit. Wat heb jij toch een geduld. Heb grote bewondering voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het was dan wel een vrije dag voor jou, maar zeker geen luie dag. Meid, wat heb jij een energie.

    BeantwoordenVerwijderen