zaterdag 7 november 2009

Hoe ik het DNL blok gemaakt heb/ How did I make the DLN block

Omdat ik alleen de achtergond stof wilde kopen heb ik geen wash away floriani gekocht. Ik gebruik dus freezer papier. De achtergrond heb ik bij de stoffenkraam gekocht voor 3 euro per meter.
Kellie van Dont Look Now, geeft echt een perfecte uitleg, met mooie duidelijke foto's, dus voor de hele uitleg kan je terecht op DLN quilt along

Because I only wanted to buy the background fabric, I am nog using floriani, but I use freezer paper wich I already had.
Kellie gives the best tutorial on her website Dont Look Now, so for the whole tutorial visit DNL quilt along

Het begint met het verzamelen van alles wat je nodig hebt. De achtergrond stof en stof voor de blaadjes. Ik heb pas een layer cake gekocht in een sale en heb besloten die hiervoor te gaan gebruiken.

It starts with finding everything you need, the background fabric en fabric for the petals. I recently bought a layer cake and I want to use that for this quilt.

De 2 stap is het tekenen van het patroon, ook dat laat Kellie super duidelijk zien en mijn foto kan dan ook niet tippen aan de hare. Hier is mijn patroon, het malletje voor de blaadjes en de layercake die ik gebruik

Step 2 is drawing the pattern, Kellie shows that with very clear pictures. Here is my pattern and the fabric.
Daarna heb ik blaadjes getekend op freezer papier en deze uitgeknipt
After that i traced the pettl shape on the freezer paper and cut about 20 pattals from freezer paper.

Vervolgens alle blaadjes op de stof gestreken en netjes uitgeknipt. De randen plak je vast met een lijmstift. Ik gebruik daar gewoon hele goedkope lijmstiften voor van de Aldi of de Action.

I ironed the freezer paper on to the fabric and I have cut the fabric and glued the fabric seam to the back of the papeer




Alle stojes op een rij These are the fabrics from the layer cake



Stap 3 het overbrengen van het patroon op de stof en het apliceren van de blaadjes. Toen had ik dus een probleem, doordat ik groene ondergrond stof heb kan ik het patroon niet overbrengen op de manier die Kellie uitlegt. Ik heb daarom carbon papier gebruikt, ik gebruik dat ook altijd voor mijn stitchery's en het werkt ook hier prima. Stof op de juist plek op het patroon gespeld en de carbon papier ertussen geschoven en een wit velletje anders zag ik de passerlijntjes nog niet door de zwarte achterkant van het carbon papier.

Step 3 is placing your petals on the fabric while using a light box. There I had a problem, the green was to dark I could not see my pattern. So I used the tracing paper I always use for stitchery and traced the pattern onto the fabric so I could place the pettals. I realy like how that worked

4 opmerkingen:

  1. Leuk project Mariƫlle en ik weet zeker dat jij er een prachtige quilt van gaat maken. Mijn vingers jeuken, maar ik zit vast aan dingen die af moeten voordat ik iets nieuws mag beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superstofjes Mariƫlle. Fijn dat je hier een vertaling geeft ook. Gefeliciteerd met het eerste een blok afhebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben jij toch slim, zeg! :) Bedankt for het uitleggen. Geluk dermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thank you for answering!! I want to try to make this block!! And I will follow the quiltalong reading her blog!! Anne:-)

    BeantwoordenVerwijderen