vrijdag 9 maart 2012

Ricky Tims

Gisteren de mogelijkheid gehad om 2 lezingen van Ricky Tims te volgen, de eerste ging over het Quilten van een quilt, hoe begin je, hoe zorg je dat de top niet in een la beland en nooit gequilt raakt. Super leerzaam en ik heb gisteren avond gelijk water oplosbaar garen besteld, want daar werkt hij veel mee en dat lijkt me zo handig, De lezing 's middags ging over de techniek van het maken van een Caleidoscoop quilt. Hele gave techniek, waarmee je redelijk snel een heel bijzondere quilt maakt die eruit ziet of je er maanden aan gewerkt hebt. Ik heb mega veel geleerd, heel veel aantekeningen ook gemaakt en een dvd aangeschaft om het quilten op de naaimachine beter onder de knie te krijgen.











Nog wat foto's van zijn eigen site van quilts die hij gisteren bij zich had en de caleidoscoop quilt waar de lezing/les 's middags over ging.





2 opmerkingen:

  1. Kan je me alvast een tip (of een paar) doorgeven hoe je zorgt dat een quilt niet ongequilt in een la belandt?
    Ik heb er nogal wat liggen...

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauw dat ziet er prachtig uit! Ben zo jaloers op mensen die dat kunnen. Wie weet ga ik t ooit zelf ook nog wel een keer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen